Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Nedlagt forum (2005-08) > DAB-gasbusser til Sibirien (var: Så er det sket)

DAB-gasbusser til Sibirien (var: Så er det sket)

 Rasmus Poulsen (skrevet 2005-11-30 11:59)| Link 
Det er med skam jeg mÃ¥ melde at gasbusserne pÃ¥ min side nu er sendt til Sibirien....  
HULK SNØFT

 Sennahoj (skrevet 2005-11-30 13:03)| Link 
Hvilken sammenhæng skulle det indlæg have været en del af? 
Jeg efterlyser at man bare er en anelse mere uddybende. OvenstÃ¥ende indlæg forekommer mig fuldstændigt meningsløst... 

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2005-11-30 13:58)| Link 
Sennahoj: Hvis du går ind på Rasmus' hjemmeside finder du ud af det... Han er meget glad for de gasbusser.

 Sennahoj (skrevet 2005-11-30 14:47)| Link 
Sebastian, 
Jeg kan ogsÃ¥ godt lide gasbusser, men Rasmus´ trÃ¥d giver stadig ingen mening. 
Skal der være en smule seriøsitet i et forum må man forklare hvad man mener, eller skrive hvad man henviser til.

 Sennahoj (skrevet 2005-11-30 14:52)| Link 
OK Sebastian, 
Glem hvad jeg skrev. Jeg har været pÃ¥ hjemmesiden og fik derved en forklaring... 
 
mvh 

 Sebastian Bay-Pihl (skrevet 2005-11-30 15:10)| Link 
Okay, betragt det som glemt... ;-)

 Rasmus Poulsen (skrevet 2005-11-30 15:30)| Link 
Jeg undskylder min lidt korte besked, men det har en ganske enkelt forklaring. Jeg fik en masse pc-opgaver midt i beskeden (Derfor ingen underskrift. Jeg er sekundær it-ansvarlig ude pÃ¥ min skole... SÃ¥eh derfor! NÃ¥, men her kommer min besked ( i hel format. 
******** 
Hej alle. 
Det er med sorg jeg mÃ¥ melde at gasbusserne der er henstillet i Silkeborg fra dags dato er blevet flyttet fra DK til Sibirien. Ukendt grund. HULK SNØFT. 
Jeg kørte tilfældigt forbi, og sÃ¥ det, gik ind og forhørte mig. (Derfor ingen billeder) 
Mit gæt er, at de skal bruges i Sibirien, da der jo er meget koldt, og benzin/Diesel fryser, sÃ¥ er Gas jo løsningen (Da det er gasbusser) 
Hilsen (Gas)Bus Maniac

 Kim B10M (skrevet 2005-11-30 16:01)| Link 
Buuuuhhh huuuuuh. Vrææææl Hyyyyylll...

 Rasmus Poulsen (skrevet 2005-11-30 16:34)| Link 
Tak Kim... :D Har det bedre med at vide jeg ikke er den eneste.

 Keld H. Mikkelsen (skrevet 2005-11-30 20:24)| Link 
Efter at have gennemlæst denne tråd, synes jeg nu ikke at jeg kan finde ud af, om disse gasbusser virkelig er sendt til Sibirien, eller om det bare er Rasmus der gætter i blinde?

 Thomas de Laine (skrevet 2005-11-30 20:46)| Link 
Jeg ved ikke, hvor officielt det er, så jeg vil undlade at nævne stedet. Men jeg mener, rent geografisk, at vi ikke taler om Sibirien, men dog tæt på. Det kommer dog an på, hvordan Sibirien er afgrænset, og det kan mit atlas mærkeligt nok ikke oplyse!

 Kim B10M (skrevet 2005-12-01 08:42)| Link 
Det er korrekt at de er solgt til Rusland. Forventet levetid; 3-6 måneder! Måske helt op til et år for enkelte af dem.

 Claus Larsen (skrevet 2005-12-01 11:28)| Link 
Åååhh de stakkels russer, jeg ved godt 
at nogle mener at disse busser er kønne, 
men ak de er sløve sværre at servicere 
bare spørg en mek. fra SBM, de er tillige 
temlig dyre at vedligholde, de er ogsÃ¥ 
meget hÃ¥rde i bremsen, de har et højt 
tyngdepunkt, så stakkels russer.

 Thomas de Laine (skrevet 2005-12-01 11:38)| Link 
De skal vist vedligeholdes nogenlunde pÃ¥ samme ambitionsniveau som denne her Liaz 677 (russisk standardbybus): 
 
http://myldretid.dk/billeder/vis_billede.php?foto_id=224 
 
Samme by, som havde den her viste bus, kunne ikke holde sine Volvo B10M'er (læs: evighedsmaksiner) fra 1994 kørende!

Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.

 Opdateret sidst:
1. december 2005

 

 Forum
Pil Der er 5.594 arkiverede forumindlæg.

Emneoversigt

Forummets aktivitet

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/emne/209
Copyright © 1999-2024 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.